LynnBlakeGolf Forums

LynnBlakeGolf Forums (http://www.lynnblakegolf.com/forum/index.php)
-   Scandinavian PGA (http://www.lynnblakegolf.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Välkomna! (http://www.lynnblakegolf.com/forum/showthread.php?t=298)

henning 02-05-2005 10:04 AM

Välkomna!

Hej!

Mitt namn är Henning Lundström och jag har tagit initiativet till den här sektionen. Jag är medlem i svenska PGA och har utbildat mig till Golf Stroke Engineering Master (G.S.E.M) inom The Golfing Machine (TGM).

Lynn Blake, en av de få som blivit utbildade av Homer Kelley innan hans bortgång 1983, har varit vänlig att sätta upp en sektion för oss skandinaver. Här finns möjligheten för oss nordbor att förmedla kunskap om och diskutera golfsvingen och dess teknik.

Känns det inte bekvämt att ställa frågor på engelska, går det bra att göra det på svenska eller för den delen på danska och norska.

Min förhoppning är att vi genom detta forum kan hjälpa varandra att förstå vad som ska hända i en korrekt golfsving.

Henning Lundström

MBCpro 02-05-2005 05:55 PM

Henning,

I feel like I am reading your book again!!!

Pass me some uul!!

Todd

Thom 02-05-2005 07:37 PM

Henning - Det er jo fantastisk.
Et vældigt godt initiativ.

Thom

6bmike 02-05-2005 07:38 PM

I see a road trip ! \:D/ =D> \:D/ :D :D

Yoda 02-05-2005 09:12 PM

I LOVE This Place!

Thanks, Bob.

Man, I love this place! :mrgreen:

Henning, how do I say that in Swedish?

efnef 02-05-2005 09:29 PM

Re: I LOVE This Place!

Quote:

Originally Posted by Yoda
Man, I love this place! :mrgreen:

UF DA!!!

phillygolf 02-05-2005 09:50 PM

Re: Välkomna!

Quote:

Originally Posted by henning
Hej!

Mitt namn är Henning Lundström och jag har tagit initiativet till den här sektionen. Jag är medlem i svenska PGA och har utbildat mig till Golf Stroke Engineering Master (G.S.E.M) inom The Golfing Machine (TGM).

Lynn Blake, en av de få som blivit utbildade av Homer Kelley innan hans bortgång 1983, har varit vänlig att sätta upp en sektion för oss skandinaver. Här finns möjligheten för oss nordbor att förmedla kunskap om och diskutera golfsvingen och dess teknik.

Känns det inte bekvämt att ställa frågor på engelska, går det bra att göra det på svenska eller för den delen på danska och norska.

Min förhoppning är att vi genom detta forum kan hjälpa varandra att förstå vad som ska hända i en korrekt golfsving.

Henning Lundström

Henning...

Good seeing you around again!

Patrick

Thom 02-06-2005 07:43 AM

Quote:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Yoda:
Man, I love this place!

--------------------------------------------------------------------------------
Mand, jag elsker detta stella...............

eller noget i den stil :lol:

Yoda 02-06-2005 11:06 AM

Tack!

Quote:

Originally Posted by Thom
Quote:

quote:
Originally posted by Yoda:
Man, I love this place!

Mand, jag elsker detta stella...............

eller noget i den stil :lol:

Tack, Thom!

Thom 02-06-2005 01:16 PM

Swedish is my third lanquage :roll:

Anyway the fact that Henning is here and that he's physically only 3-4 hours away from me (but in another country) is just so great.

All the stories from the lessons with Brian, Chuck, Ben and Yoda, has made me pretty envious at times. Now I'm planning on when to go to Ale GK just north of Gothenburg :D

henning 02-06-2005 06:03 PM

Quote:

Henning,

I feel like I am reading your book again!!!

Pass me some uul!!

Todd
Todd

I´ll buy you en öl next time I see you.

Quote:

Thanks, Bob.

Man, I love this place!

Lynn here comes the swedish version.

Åhh, jag älskar det här stället!

Quote:

Henning...

Good seeing you around again!

Patrick
Nice to see you around to Patrick!

One day I´ll come and visit you in Philadelphia!

Thom,

du är varmt välkommen till Göteborg!

När du kommer hit så ska du få lära dig vad "Flying Wedges", "Extensor Action", "Right Forearm Pickup" kan göra för ditt golfspel.

Bob your translation isn´t to bad. Swedish relatives? Thanks anyway.

Henning

YodasLuke 02-07-2005 03:56 AM

Re: Välkomna!

Quote:

Hej!

Henning Lundström

Henning,
I'm very glad to see you here. Welcome to the site. Remember, you have a place to stay in Georgia.
Ted, A.K.A. Luke

henning 02-07-2005 09:19 AM

Quote:

Henning,
I'm very glad to see you here. Welcome to the site. Remember, you have a place to stay in Georgia.
Ted, A.K.A. Luke
Ted,

I´ll hope to come and visit you in november.

Nice to know that I have a place where I can sleep, between my training sessions at Marietta :wink: .

Thanks Ted!

wanole 02-07-2005 04:07 PM

Farfegnugen

lol....Just kidding. Welcome.

klabbe66 02-23-2005 06:27 AM

Hej!

Du skriver följande citat i ditt välkomstmeddelande till detta forum:

"Min förhoppning är att vi genom detta forum kan hjälpa varandra att förstå vad som ska hända i en korrekt golfsving."

Min fråga till dig och andra instruktörer som förhoppningsvis skall komma in här och diskutera (för det är en kanonbra idé att diskutera tillsammans) är om det verkligen finns någon "korrekt golfsving". I min värld finns det inget som är "rätt eller fel" utan "lättare och svårare" sätt att slå golfbollen på ett bra sätt...

henning 02-23-2005 07:14 AM

Hej Klabbe!

Som svar på din fråga om det finns en "korrekt golfsving"; det finns trillioner av dom.

Golfslaget innehåller i huvudsak två ingredienser - Cirkelns Geometri och Rotationens Fysik. Det finns två grundläggande slag - Hitting och Swinging. Geometrin är den samma för bägge. Fast Fysiken för Hitting är mer Muscular Thrust och för Swinging är det mer Centifugal Kraften (fiktiv kraft) som härskar.

I boken The Golfing Machine finns det 24 Komponenter som varje sving innehåller och varje Komponent har Variationer, närmare bestämt 144 stycken. Räknar vi på detta finns möjligheten att svinga på trillioner olika sätt, så länge vi har "The Three Imperatives" (De Tre Nödvändigheterna):

1. A Flat Left Wrist
2. A Clubhead Lag Pressure Point
3. A straight Plane Line

Henning

Bula57 02-23-2005 09:00 AM

Hej Henning

Bra initiativ! :)

Vi ses på flyget på fredag!

Benny Wahlgren

Fredrik_H 03-07-2005 11:47 AM

Hallå Henning & Benny!

Har ni hämtat er från kylan på resan ännu?
Själv är man mer sugen än någonsin att träna på sitt eget spel.
Det var dessutom kul att få lite insikt i The Golfing Machine, känns väldigt spännande. Jag ska ta reda på lite mer allt eftersom. Tack Henning, det var kanon!

Fredrik H

P.S Benny! Jag tror att jag slår lite längre än dig... he he

Scoop 03-09-2005 11:08 AM

Hmmm - I thought we Finns were scandinavians as well.. :wink: I guess I just have to manage with Swedish då.

Cheers!

Thom 03-09-2005 03:10 PM

Quote:

Originally Posted by Scoop
Hmmm - I thought we Finns were scandinavians as well.. :wink: I guess I just have to manage with Swedish då.

Cheers!

Sorry scoop, but naa your not.

Anyway, welcome to this fantastic place :D

YodasLuke 10-18-2005 08:42 AM

How are you?

Quote:

Hej!

Henning Lundström

Henning,
Mitt namn är Ted Fort. :) That's all I know. I hope you're doing well and that you're spreading the 'word'. How's your game, and more importantly, how are your students doing?

archie swivel 10-18-2005 10:48 AM

Det er trevig att motta dej. Jag talar inte bra svenska. Vari fron er du? Jag gilla Sverje mycket!

hit&swing 05-05-2006 04:52 PM

Hej alla kollegor, detta är mitt första besök här och trivs redan bland intressant diskutioner på forumet. Jag har stött på problem med att se filmer under /The Gallery. Någon som har stött på liknade problem :scratch: med en lösning får gärna tips mig. :iamwithst På återseende // MT

Amen Corner 05-06-2006 01:18 PM

Välkommen

Hej och välkommen,

Jag är övertygad om att du kommer att hitta mycket matnyttigt på forumet, däribland filmerna, som jag personligen tycker förenklar förståendet för boken.

Vilket problem har du?

metallion 05-07-2006 06:17 PM

Blå burk

För vissa filmer krävs användarnamn och lösenord. Då använder man samma som för inloggning på forumet.

All times are GMT -4. The time now is 10:50 AM.