![]() |
Summary
Headcount
In the end we were only three. :-$ (Don't laugh!). I actually did not expect that we'd be able to gather more than 5, so the showup was ok. The advantage was a lot of airtime for each of us. As individuals we wouldn't probably have gained more TGM knowledge from the experience should we have a bigger group. But it would have been good to see more people there & forming a bigger network. Three is not really (yet) a network, but its more than one. Marketing was very limited. Just this post plus a late post at Chucks forum. No linking from Swedish forums. The TEST was neccessary but may have caused some to opt out. In retrospect I am happy we were not 10. Would have required a lot more planning and management. Outcome We had a great time. To me the highlights of the day were:
Towards end of day I talket to Henning who was in town. He'd just finished a presentation with a group of Swedish pros. Me, h.kan & henning had a brief sidewalk meeting in Stockholm & talked over our experiences as well as hennings. I got the 3 additional yellow books I ordered. One to be donated to the club (as a thank you), one extra for me and one "just in case". :D Future I just know that all of us will be busy tweaking with our swings for quite some time. We will also be busy reading more TGM and learning more through this forum. Time will tell what the next move will be. Either another MOM, an AI session, a trip to the US or... Time will tell |
Beginnings
The Swedish MOM was a terrific iniative, Metallion, and I congratulate you and your hardy band of G.O.L.F. pioneers who made it happen. From small acorns do giant oaks grow. I've got a feeling that this seminal congregation will be no exception.
|
Re: Beginnings
Quote:
- When the dawn is nigh, we must begin our play. - Cometh the dawn. ![]() |
Japp det bidde bara tre stycken.
Vilket är tråkigt, nog måste det finnas fler nordbor som äger och har läst TGM och som skulle ha kunnat bidra med sina erfarenheter. Eller personer som har lagt boken på hyllan därför att de inte riktigt har kunnat ta till sig denna svårlästa men fantastiska bok. Allting står ju i denna lilla bok. Saker som jag aldrig någonsin skulle kunna tänka ut eller ens fundera på, står här. Vill man få en enkel vettig fungerande golfsving så är det TGM som gäller. När det dessutom nu finns ett flertal bra internetforum så finns ju alla möjligheter till att få hjälp med att ”tolka” TGM. MEN och det är ett stort men, att träffas i verkliga livet och enkelt utbyta erfarenheter är helt överlägset alla andra kommunikationssätt. Det är därför som detta möte var så fantastiskt bra. För mig personligen så var det perfekt med ett litet antal deltagare, det gjorde det möjligt att i räta ut många viktiga frågetecken men också att få en del missförstånd rättade. Flying wedges och lokalisationen av pp3 är exempel på saker som jag hade missuppfattat och som med några enkla meningar klarades ut. Att chippa utan pp3 var något som snabbt kändes rätt. Hula-hula rörelsen förstår jag nu till fullo, återstår bara att träna in den. Jag tror även jag förstår begreppet ”hands controll pivot” och ”tracing” med pp3. Då jag har tittat en hel del på Tomasellos videos så har jag lagt mig till med en double-shift i bak och nersvingen. Nu förstår jag att det är zero shift som gäller och att den utförs mha right arm pickup. Jag har för detta ändamål tillverkat ett enkelt hängande incline plane som hjälper mig att inte slarva och föra in klubban under planet. Om man inte har någon plane laser så går det utmärk att greppa en ficklampa så den lyser in i magen vid uppställningen och sen se hur skaftet följer planet. Videoanalysen var extra roligt eftersom vi alla tre hade en del gemensamma fel och som sagt tre par ögon ser mer än ett par. Ett stort tack till Metallion för att han ordnade denna trevliga, lättsamma och lärorika dag. |
Quote:
[-X Right Forearm Pickup... :D |
Hmm
Det får bli ett till möte snart :) |
Det lyder som om I har haft en udbytterig dag.
Som tidligere nævnt vil jeg være meget interesseret i at møde mine svenske TGM-brødre og tale om alle de koncepter der findes i den lille gule bog. Det vil dog være meget lettere hvis det næste gang blev i det sydlige Sverige eller Østlige Danmark forstås. |
Självklart, Thom. Vi försöker köra i södra Sverige - eller Danmark - nästa gång! Kanske behöver vi göra ett pan-skandinaviskt upprop för att få ihop ett större gäng.
Om ett par år kommer vi förrhoppningsvis att skratta åt det här. Skulle inte förvåna mig om TGM-seminarier - av olika slag - och för amatörer - är vardagsmat då. Thom: Hur många amatörer känner du i Danmark som har ett genuint intresse av TGM? |
Metallion - jeg har fulgt Brian Manzella fra FGI til han åbnede sit eget site. Han talte om TGM så jeg undersøgte det nærmere, og var på TGM-forum og Chucks side, jeg købte bogen sammen med Hebrons "secret and lies...", der også har en TGM light sektion. Så åbnede LBG, og det har bare skærpet interessen for maskinen.
Jeg har prøvet at fortælle de mest golfnørdede af mine venner om TGM men der er ikke mange der for alvor er interesserede i at sætte sig nærmere ind i det, desværre. Det er jo også derfor at jeg gerne ville møde nogle ligesindede fra den anden side af sundet. |
Får jag vara med?
Jag skulle jättegärna vara med på ett liknande möte.... men... jag vill bara säkerställa- är det ok att vara glad amatör?
Jag har på något sätt fått känslan att ni alla redan är PGA instruktörer... yieks.. Bor som sagt i Schweiz för tillfället men skulle LÄTT komma upp 'bara' för det här om det ordnades. Måste veta i tillräckligt god tid bara.. Tills dess kommer jag garanterat var ordentligt påLÄST på TGM. "Får jag vara med?" /undrande 'högsingelhandicappare, men inte mycket mer' /A |
| All times are GMT -4. The time now is 07:25 AM. |